ارتودنسی برای دندان ها
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی روش است که به وسیله آن به راحتی اما در مدت زمان نسبتا طولانی، می‌تواند دندان ها را مرتب کرد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودنسی دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را درمورد آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مال اکلوژن

 به کج بودن دندان ها «مال اکلوژن » گفته می شود که به ۳ کلاس تقسیم بندی می شود:

کلاس ۱:در آن دندان های دو فک روی همدیگر قرار گرفته اند

کلاس۲:در آن روش اوربایت شدید دیده می شود

کلاس۳:در این روش، کجی دندان ها باعث جلوآمدن فک پایین می شود

پس در صورت داشتن یک دندان کج، باید نسبت به درمان اقدام کرد. روش ارتودنسی به مرور باعث صاف شدن دندان ها می شود؛ بدون آنکه آسیبی به دندان های کناری وارد شود؛ همچنین بیمار می تواند به راحتی دندان هایش را مسواک بزند و با کیفیت بهتری غذا بخورد و از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و مشکلات لثه ای و ناحیه مفصل گیجگاهی_فکی نیز می توان جلوگیری کرد.

درمان دندان کج با روش ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمانی است که باعث رفع نواقص دهان و فک می شود و به صاف شدن دندان ها منجر می شود؛ اما استفاده از ونیرها صرفاً یک گزینه برای زیبایی دندان ها است که اگر چه  در آن هزینه درمانی کمتری را متقبل می شویم؛ اما صرفاً با استفاده از یک روکش، کجی دندان ها را پوشانده ایم و در اصل، مشکل اصلی سر جای خود قرار دارد.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع دندان بیشتر بدانید.

درمان با جراحی و لیزر

اگر ارتودنتیست تفاوت زیادی در اندازه و موقعیت دندان فک پایین و بالا ببیند جراحی جزئی را انتخاب می کند. جراحی می تواند باعث ترمیم فک و لثه شود و به قرار گیری دندان ها در جای خود کمک می کند که البته برای ناصافی صرفاً یک دندان، کاربرد ندارد.

در این روش دندانپزشک با استفاده از لیزر، دندان را تراش می دهد که باعث آسیب به مینای دندان و پوسیدگی دندان می شود.

درمورد ارتودنسی با لیزر بیشتر بدانید.

اینویزیلاین

پلاک های اینویزیلاین یکی از روش های ارتودنسی متحرک است که به نام «ارتودنسی نامرئی» هم خوانده می شود که دارای الاینرهای شفافی است که توسط برنامه های کامپیوتری مخصوصی با توجه به مدل دندان ها طراحی می شوند تا بتواند حدود چند میلیمتر دندان را صاف کند یا فاصله بین دندان ها را کاهش دهد.اینویزلاین ها هر دو هفته یکبار قابل تعویض هستند که روزانه به مدت ۲۰ تا ۲۲ ساعت از این الاینرها می توان استفاده کرد.برای درمان دندان و فک بالا و پایین استفاده می شود و بهترین روش درمانی برای تک دندان کج است.در کمترین زمان ممکن دندان کج  شده را صاف می کنند؛ اما در موارد شدید نمی توانند کاربرد اثرگذاری داشته باشند.

جهت آشنایی کامل با ارتودنسی پشت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که انواع ارتودنسی برای چه مواردی استفاده می‌شوند و چه کاربرد هایی دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: